Curiosa estimació de pressupostos per la IA

Amb alguna sorpresa inclosa, la IA (Intel·ligència Artificial) ha fet números i ha decidit mostrar les seves estimacions (no pressupostos oficials) dels clubs catalans de Tercera Federació per a aquesta temporada. És clar que hi ha moltes coses encara per repulir

Com res (o gairebé res) s'escapa a la IA, els pressupostos (estimacions) dels clubs catalans de Tercera poden passar per aquests càlculs // FOTO: FCF
Com res (o gairebé res) s’escapa a la IA, els pressupostos (estimacions) dels clubs catalans de Tercera poden passar per aquests càlculs // FOTO: FCF

@ManuelSeguraM

redaccio@futbolcatalunya.com

El comentari més generalitzat quan es parla amb els clubs és que “la IA no té ni idea, que només són estimacions i que el càlcul sobrepassa la realitat”. Això és el que contesten quan els indiquem que la consulta realitzada per ChapGPT mostra aquests resultats que també poden consultar.

Segur que a més d’un li haurà produït somriure, però tampoc cal descartar que pugui existir més d’un encert. Segons la IA , “puedo elaborar una estimación razonable, pero es importante distinguir entre datos públicos y estimaciones. En Tercera Federación la mayoría de clubes no publican su presupuesto ni su masa salarial, por lo que las cifras siguientes son aproximaciones basadas en el tamaño de la entidad, información histórica, movimientos de plantilla y capacidad económica conocida, no cifras oficiales”. Ja està tot dit?.

EL TOP-5 DE LA IA OFEREIX POCS DUBTES

La veritat és que, encara que han tingut en compte els equips de la temporada passada, és a dir, que falten els nouvinguts Sant Joan At. Montcada, Martinenc i Pobla Mafumet, hi ha aspectes a destacar.

La IA (Intel·ligència Artificial) ha fet els seus números i estimacions sobre els pressupostos dels clubs de 3a catalans // CAPTURA IA
La IA (Intel·ligència Artificial) ha fet els seus números i estimacions sobre els pressupostos dels clubs de 3a catalans // CAPTURA IA

Per exemple: algú dubte seriosament que L’Hospitalet, At. Lleida, Cornellà, Badalona i Manresa poden ocupar aquestes cinc primeres posicions al final de temporada?. En aquest grup d’elit també caldria considerar a un renovat Vilanova amb números que sobrepassen els 300.000 euros.

Però per dalt, un ránking amb la UE Cornellà de Leo Messi, CE L’Hospitalet de Jordi Alba/T. Alcántara, el CF Badalona del francés Michel De Voronine i el At Lleida dels empresaris de la zona. L’ordre només el coneix l’enllaç Josep Ayuso, empleat de la FCF a qui paga l’RFEF. Així doncs, parlar de xifres pot ser absurd però els triats difícilment baixen del milió d’euros de pressupost, segons testimonis consultats per aquesta Redacció.

Els nouvinguts de la temporada 2026-2027, Sant Joan At. Montcada, Martinenc i Pobla Mafumet, no apareixen a la llista // CAPTURA IA
Els nouvinguts de la temporada 2026-2027, Sant Joan At. Montcada, Martinenc i Pobla Mafumet, no apareixen a la llista // CAPTURA IA

NÚMEROS, SUBVENCIÓ FITXES P

Si ens quedem només amb les dades de la IA segur que hi ha confusió encara que només queda que esperar les Assemblees o les juntes d’accionistes per a poder contrastar informacions. Qui o els qui són els clubs amb menys força econòmica per a aquest curs 2026-2027?. Tampoc ens equivocaríem massa si assenyalem als nouvinguts encara que algun dels directius implicats treuen pit per a dir que no passen dels 100.000 euros. Si insisteixen en aquesta ‘veritat’, caldrà treure’ls els colors.

Els clubs de Tercera Federació, que reben un fix de 35.000€-5.000€ per professionalització i per utilitzar els suports publicitaris de l’ajuda FUTUR, afegeixen 1€/Km. pels desplaçaments.

SEGURETAT SOCIAL A MIDA

Recordem que es tracta d’un màxim de 25 llicències per equip amb un màxim de 16 per a futbolistes majors de 23. L’acceptació de la subvenció per part de la RFEF obliga els clubs a invertir aquesta quantitat en despeses com a Seguretat Social, fitxes professionals etc., clar que aquesta assignatura amb la Hisenda pública encara és un capítol que segueix sense acabar d’obrir-se del tot. Quant costarien 25 fitxes amb les seves corresponents tributacions?. El que mai deixa de pujar són els sous a l’RFEF i a les seves Territorials, FCF inclosa, per descomptat.