Es decidirà l’ascens directe al CE Manresa – CF Badalona?

Seran suficients els 3 punts actuals del Manresa sobre el segon Badalona mancant 12 per jugar-se o l’ascens directe a Segona Federació es jugarà a El Congost?

Manresa i Badalona, ​​primer i segon de Tercera Federació (Grup V), volen pujar com a campions de grup // FOTOS: CE Masnresa.Berta Barbeny
Manresa i Badalona, ​​primer i segon de Tercera Federació (Grup V), volen pujar com a campions de grup // FOTOS: CE Masnresa.Berta Barbeny

El KO del Badalona al Municipal de Sta. Coloma deixa un final de Lliga regular a Tercera Federació obert a situacions taquicàrdiques per a la primera plaça d’ascens directe. Manresa, Badalona i Cornellà tenen 12 punts per jugar-se i en alguns casos amb xocs directes.

En resum: cal reservar-se per a partits claus, elèctrics i no apte per a molts cors. Aquesta primera plaça i la cinquena de promoció tenen moltes coses que dir encara.

MANRESA, LÍDER SOLITARI

Els manresans de Sergi Trullàs descansen aquesta jornada en aquest lloc de privilegi després de guanyar a casa al Cerdanyola i aprofitar l’ensopec del Badalona a Sta. Coloma. Amb només tres jornades com a líder (jornada 26a i 30a) i una, colíder (27a), els del Nou Congost han aconseguit ara aquesta primera plaça al llarg del campionat en exclusiva. Té mèrit, i així se’l reconeix, haver sabut estar durant 22 més en zona de promoció. Plantilla té per a ser aquí i ho està demostrant encara que hi ha rivals amb pressupostos superiors, per descomptat.

Si aquest Manresa supera la pròxima prova de Nou Barris (han deixat escapar 19 punts sobre 45), l’examen arribarà la jornada 32a (26 abril) al Bages. Recordem que en la primera volta es va donar un 1-1 a l’estadi escapulat.

LA REFLEXIÓ DEL BADALONA

Amb una ratxa de 7 triomfs, 6 empats i 2 derrotes (2026), el CF Badalona arriba a aquest període final amb una inquietud fins a un cert punt il·lògica. Equip menys golejat (19) -16/30 porteries a zero-, 24 de 30 jornades com a líder i 30 sobre 30 en zona de promoció han de donar la suficient confiança a l’afició i a la inquieta directiva.

El pròxim rival a casa es diu Europa B i després arribaran dos moments màgics. Manresa i L’Hospitalet són dos exàmens per a una nota que el tècnic Pedro Dólera ha superat en moltes ocasions.

UN CORNELLÀ IL·LUSIONAT

I, com a tercera opció, encara que a 5 punts del líder, la UE Cornellà. Meritori curs dels verds immersos en una difícil transició, però amb bons resultats. La pròxima prova davant la FE Grama pot dir molt perquè els colomencs també desitgen la cinquena plaça de promoció.

El duel del Nou Sardenya és l’aperitiu per a un final espectacular davant Manresa i L’Hospitalet amb final incert.