“El primer que hem fet és assumir la nostra culpa”

La temporada 2025-2026 no s’oblidarà fàcilment en un Nàstic que ha viscut un calvari per no baixar. I d’aquesta realitat, del futur, de la relació amb l’FCF, i de les seves idees parlem amb el seu president executiu, Lluís Fàbregas

Segon any com a president executiu de Lluís Fàbregas al capdavant de l'entitat grana // FOTO: Nàstic
Segon any com a president executiu de Lluís Fàbregas al capdavant de l’entitat grana // FOTO: Nàstic

@ManuelSeguraM

redaccio@futbolcatalunya.com

Segur que Lluís Fàbregas no pensava que li podria resultar tan complicat pujar al futbol professional d’on mai el Nàstic de Tarragona va haver de caure. Però la realitat és la que és i un altre any no sols no s’ha pujat sinó que s’ha sofert al límit per no perdre la categoria.

Fàbregas i el seu consell d’administració donen la cara, assumeixen un nou repte i s’explica davant els seus més de 9.000 socis i tots els seus aficionats.

Quan se’n va de vacances?

Ni he fet ni a curt termini faré. Quan arrencada tot, una setmana al setembre ens escaparem, però, entre el que suposa tancar una temporada i iniciar una altra, no podem.

FÀBREGAS ASUMEIX LA SEVA CULPA I RESPONSABILITAT

Dos anys com a president executiu convaliden a una persona que ho ha estat tot en aquest club?

Dos anys com a president executiu, sí. Vinc de 16 anys com a director general, vaig ser responsable de marca i fins i tot vaig arribar a jugar com a professional. Soc conscient que tot té un final, però ara continuo amb aquesta responsabilitat i continuo lliurat fent el que més m’agrada.

Després de finalitzar el curs, Fàbregas es reuneix amb si mateix i amb el seu equip i els explica als seus socis els errors que cal solucionar per a tornar a estar en el punt de sortida com l’entitat que és el Nàstic?

Fàbregas no s´amaga i accepta els errors d´un curs on s´ha patit massa // FOTO: Nàstic
Fàbregas no s´amaga i accepta els errors d´un curs on s´ha patit massa // FOTO: Nàstic

Vam fer una roda de premsa i el primer que vam fer va ser assumir la nostra culpa de la nefasta planificació esportiva perquè passem de dues temporades tocant el cel del play-off a jugar en els inferns del possible descens.

“ASSUMIM LA CULPA DE LA NEFASTA PLANIFICACIÓ ESPORTIVA”

Ja han passat 7 anys des que va sortir l’equip del futbol professional i encara se sent que cal redefinir el rumb esportiu del Nàstic. El destí no és sempre el mateix? L’ascens?

Està marcat que sempre sortim a barallar per l’ascens i així hem fet en les últimes temporades amb pressupostos importants per a estar en el futbol professional que és on li correspon al Nàstic. No obstant això, el futbol ens ha dit que no ha pogut ser, així que sempre hem assumit el diferencial dels pressupostos i no hem endeutat més a l’entitat.

Parli’ns de Fredrik Wester. Se’n va, es queda, què passa?

És un accionista més que posseeix una mica més del 40% de la SAE; ja va presentar la seva dimissió com a conseller.

“NO HEM ENDEUTAT MÉS L’ENTITAT”

Esportivament, per què el fracàs enguany?

Vam fer molts canvis forçats a última hora i el principal va ser prescindir del nostre director esportiu (Javi Sanz) que ens va endur a dues finals de play-off. Va ser un error greu. Es van signar jugadors de manera precipitada. La temporada en la qual tenim més socis (9.000), major assistència de públic a l’Estadi i un desfasament econòmic menor, no ens ha sortit a nivell esportiu.

L'entitat grana continua creixent lluny dels terrenys de joc i inaugura la segona botiga // FOTO: Nàstic
L’entitat grana continua creixent lluny dels terrenys de joc i inaugura la segona botiga // FOTO: Nàstic

Ara com ara: 10 jugadors continuen (Óscar Sanz i Marc Álvarez), 11 altes i 13 baixes. Destaquen el retorn a Tarragona de jugadors com Valderrama o Manel Royo. Pocs moviments queden, no?

Sí. Primer va ser elegir el director esportiu Tomeu Nadal, l’entrenador Xisco Campos i ara ja decideixen la plantilla. Cal buscar fora jugadors que no ens han donat el plus necessari aquest passat any. Som a les seves mans.

“EL PRINCIPAL ERROR VA SER PRESCINDIR DEL NOSTRE DIRECTOR ESPORTIU”

Ho deia perquè l’ascens de la Pobla de Mafumet també és un bon reforç?

Molt bo. Jugar a la Lliga Elit va ser un cop dur per a nosaltres i la veritat és que la bona feina els ha retornat a Tercera.

Econòmicament: quan s’ha perdut enguany en una categoria ruïnosa com continua sent la Primera Federació?

Havíem aprovar a la Junta general d’accionistes sobre els 600.000€ de resultat negatiu, inferiors als dos últims anys. Aquesta categoria, que té una mitjana superior als 40 milions d’euros per als seus 40 clubs, sense considerar filials, és una ruïna. Hi ha sous de futbolistes que cobren més que els professionals de la Lliga Hypermotion i això no situa en desavantatge respecte a uns altres. Encara hi ha moltes denúncies d’impagaments i es penalitza massa als qui complim amb totes les obligacions.

Els de Tarragona donen la confiança a Tomeu Nadal per a la seva planificació esportiva // FOTO: Nàstic
Els de Tarragona donen la confiança a Tomeu Nadal per a la seva planificació esportiva // FOTO: Nàstic

“L’ASCENS DE LA POBLA MAFUMET ÉS MOLT BO PER A TOTS”

Dies enrere, l’RFEF va fer ‘el paperot’ amb tots els clubs, es va parlar de possibles votacions irregulars, però la realitat és que Louzán és molta paraula i pocs fets…

No estic d’acord ja que Louzán ha canviat moltes coses, és una persona amb bones idees però no sempre es poden executar ràpidament. L’RFEF està al costat dels clubs i li donem tota la nostra confiança al president Louzán. Tenim la sort, al costat de la UE Olot, que des del 2024 som els representants del futbol català a l’Assemblea de Madrid. 34 clubs catalans ens van triar, al novembre més de 400 clubs van demanar una convocatòria extraordinària d’Assemblea… no parem de fer coses. Tots sabem el que passa en el dia a dia de la FCF i que hi ha unes eleccions en el 2027.

“LOUZÁN HA CANVIAT MOLTES COSES”

Anirà aquest dilluns 29 en l’Assemblea del futbol català?

No aniré però hi serà un representant nostre.

Si no va a Sant Cugat, imagini’s que té el micròfon i li pot explicar als clubs la realitat de Soteras i la seva junta?

Primer: cal escoltar els clubs i donar veu a la majoria. No es pot obviar una clara decepció i allunyament dels dirigents de la FCF respecte als clubs. Més del 35% del cens van signar un document per a demanar una Assemblea que ens allunyi dels jutjats, que l’FCF serveixi i no se serveixi dels clubs.

Mentre que Rafael Louzán, president de la RFEF, rep el suport de Fàbregas, l'encara dirigent de la FCF, Soteras, NO // FOTO: FCF
Mentre que Rafael Louzán, president de la RFEF, rep el suport de Fàbregas, l’encara dirigent de la FCF, Soteras, NO // FOTO: FCF

“AQUESTA FCF NO ENS REPRESENTA”

I, què més, Fàbregas?

Segon: quan sigui el moment de les eleccions volem un procés democràtic regulat i els clubs decidiran perquè aquesta Federació ha perdut molt de prestigi i no ens representen els seus actuals dirigents. I, finalment, (perdó), sempre que reivindiquem o, simplement, demanem alguna cosa, ho fem amb respecte i educació encara que, per desgràcia, no siguem corresposts d’igual manera. El to no ha de ser el de menyspreu, altivesa ni supèrbia.