Un físic dirigirà el xoc estel·lar de Els Canyars

El col·legiat penedesenc Joan Cols Ràfols serà el responsable de xiular el partit estel·lar de la 20a jornada de la Lliga Elit entre Castelldefels i Pobla de Mafumet a Els Canyars

L'àrbitre de Penedès-Garraf, Joan Cols Ràfols, ja suma tres temporades en la Lliga Elit // FOTO: Gentilesa Carlos de Frutos
L’àrbitre de Penedès-Garraf, Joan Cols Ràfols, ja suma tres temporades a la Lliga Elit // FOTO: Gentilesa Carlos de Frutos

@ManuelSeguraM

redaccio@futbolcatalunya.com

Pròxim dissabte (16.05) partit estel·lar entre el líder (Pobla Mafumet) i el segon (Castelldefels), amb només 1 punt de diferència. I, a més, sota l’arbitratge del físic penedesenc Joan Cols Ràfols. Un físic i professor matemàtic per a un xoc amb molt més que tres punts en joc.

Cols (7/11/95) suma “15 anys i 6 mesos” com a àrbitre, va estar en Primera Catalana entre 2018 i 2023 i comptabilitza els tres cursos de la Lliga Elit. Aquesta temporada ha xiulat 6 partits amb un balanç de 3 victòries locals, 2 visitants i 1 empat. Ha ensenyat 40 targetes grogues (6,6 per partit), cap expulsió i ha xiulat 3 penes màximes.

JOAN COLS TÉ CLARS ELS SEUS NÚMEROS

En ‘Linkedin’ es presenta com “Graduado en Física por la Universidad de Barcelona, donde he aprendido a desarrollar un alto nivel de resolución de problemas. Árbitro desde hace 14 años que me ha enseñado a trabajar bajo presión y a tomar decisiones difíciles. Consultor de servicios financieros en KPMG por 2 años, actualmente impartiendo de profesor física y matemáticas en secundaria y bachillerato. Alta capacidad de adaptación y participación en diferentes entornos, me gusta vincularme en los proyectos y aportar nuevas ideas”.

ELS CANYARS ESPERA L’EQUIP MENYS GOLEJAT

L’històric camp de Els Canyars mesurarà el poder de l’un i els altres, ja que, mentre els de casa han sumat 18 punts sobre 27, els visitants acumulen 17/27 lluny de Tarragona.

Números interessants per part del filial grana sota la direcció de Xavi Vilagut. De fet, ho manté amb només 10 gols rebuts (equip menys golejat) en les 19 jornades ja superades. Per contra, els grocs de Jorge Sánchez són el quart equip més realitzador del grup (31) encara que han rebut el doble (20) que el seu rival.

En el partit de la primera volta disputat al Municipal van vèncer els locals per 1-0, gol de Teo Pozo en el minut 77. Per cert, en el capítol golejador destaquen la parella Eloi Pozuelo i Kilian Villaverde (7) per la UEC; d’altra banda Nico (5) ho és per La Pobla. Per cert, caldrà esperar a aquest dissabte per a conèixer el porter titular dels visitants. Àlex Peiri ha jugat 14 partits, Edu Esteve ha aparegut en 3 i en els dos últims ho ha fet Nahuel Pérez.